Mon, 24 February
-13.9 C
Yerevan
USD: 394.41 RUB: 4.46 EUR: 412.67 GEL: 140.79 GBP: 498.77
spot_img

ՀՀ ապահովագրական շուկան պարտադիր ապահովագրման է պատրաստվում

«Կասկադ Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերության գործադիր տնօրենի տեղակալ Լևոն Մամիկոնյանի հարցազրույցը՝ «ԱՌԿԱ» լրատվական գործակալությանը

«ԱՌԿԱ». Ֆինանսական ճգնաժամի պայմաններում ինչպիսի՞ն են ապահովագրական շուկայի զարգացման միտումները Հայաստանում, և ի՞նչ զարգացման հեռանկարներ ունի ապահովագրական շուկան 2010 թվականին:

Լ. Մամիկոնյան. Հայաստանի գրեթե բոլոր ապահովագրական ընկերությունների 2009թ.-ի գործունեության արդյունքներն արդեն ամփոփվել են, և ի զարմանս մեզ՝ իրավիճակը շատ ավելի լավ է, քան մենք սպասում էինք: Այսպես, 2009թ.-ին ապահովագրական շուկայի անկումը կազմել է ընդամենը 3 տոկոս: Առաջին հերթին, մենք գնահատում ենք շուկան ըստ ապահովագրավճարների գծով ծախսերի հավաքագրման, որոնց հաշվին կարելի է սահմանել բնակչությանն ու տնտեսվարող սուբյեկտներին մատուցված ծառայությունների մեծությունը:

Եթե 2008թ.-ի 9 ամիսների ընթացքում ապահովագրավճարների գծով ծախսերի հավաքագրումը կազմել է շուրջ 6 միլիարդ դրամ, ապա 2009թ.-ի նույն ժամանակահատվածում հավաքագրվել է շուրջ 5,8 միլիարդ դրամ, այսինքն կրճատումն աննշան էր:

Մի կողմից, իհարկե, կրճատվել են ունեցվածքի և տրանսպորտային միջոցների ապահովագրավճարների գծով ծախսերի հավաքագրման ծավալները, և դա, ընդհանուր առմամբ, կապված է բանկային վարկավորման ծավալների սառեցման կամ կրճատման հետ:

Եթե 2008թ.-ի երեք եռամսյակների ընթացքում տրանսպորտային միջոցների ապահովագրումը (ապահովագրավճարների գծով ծախսերի հավաքագրում) կազմում էր շուրջ 1 միլիարդ 500 միլիոն դրամ, ապա 2009թ.-ի նույն ժամանակահատվածում՝ 820 միլիոն դրամ, այսինքն տրանսպորտային միջոցների ապահովագրման գծով ցուցանիշը գրեթե կրկնակի անգամ նվազել է:

Մյուս կողմից, 2009թ.-ին ապահովագրման շուկա մուտք գործեցին մի քանի խոշոր տնտեսվարող սուբյեկտներ, հայտարարվեց մի քանի մրցույթ, և իրավիճակը բավականին հարթվեց, հատկապես՝ մի շարք հեռահաղորդակցական ընկերությունների, նրանց ունեցվածքի և աշխատակիցների ապահովագրման շնորհիվ: Այդ պատճառով ճգնաժամի պայմաններում 2009թ.-ի երեք եռամսյակների ընթացքում շուկայի ծավալը կրճատվել է ընդամենը 3 տոկոսով:

Ես կարծում եմ, որ Հայաստանի ապահովագրական շուկայի իրավիճակը 2010 թվականին էականորեն չի փոխվի: Մենք գրեթե չունենք այսպես կոչված համակարգաստեղծ հաճախորդներ, այնպիսին, ինչպիսինն է «Արմավիա» ազգային ավիափոխադրող ընկերությունն է, որին բաժին է հասնում ապահովագրավճարների գծով ծախսերի հավաքագրման շուրջ 30 տոկոսը, որոնք կարող էին այս տարի ապահովագրվել:

Կան մի քանի խոշոր, այսպես կոչված ֆրոնթինգային պայմանավորվածություններ, (ֆրոնթինգը ընկերության ապահովագրության ձևակերպում է, որը ռիսկը փոխանցում է մեկ այլ ապահովագրողի. «ԱՌԿԱ»), որոնք ամեն տարի պարտադիր վերակնքվում են: Սակայն ընդհանուր առմամբ եթե 2010թ.-ին պարտադիր ապահովագրում չներդրվի, ապա ես կարծում եմ, որ շուկայի ցուցանիշները գրեթե նույնը կմնան:

«ԱՌԿԱ». Ի՞նչ մեխանիզմներ են անհրաժեշտ Հայաստանում պարտադիր ապահովագրում ներդնելու համար:

Լ. Մամիկոնյան. Զարգացած երկրներում, օրինակ՝ ԱՄՆ-ում, գործարար միջավայրն ու կենսագործունեության համակարգն այնպիսին են, որ անհնար է գործել առանց ապահովագրման: Հայաստանում այդ խնդիրն այլ կերպ է ներկայացված: Այստեղ առաջին հերթին հարկ է տարբերել այն, որ մի կողմից ներկա իրողությունները թելադրում են պարտադիր ապահովագրման համակարգ ունենալու անհրաժեշտությունը, իսկ մյուս կողմից դա պետության պահանջն է: Հասկանալի է, որ երբեք ապահովագրման բոլոր պարտադիր տեսակները չեն կարող միաժամանակ ներդրվել, այդ գործընթացը կրում է աստիճանական, քայլ առ քայլ բնույթ: Այս իմաստով Հայաստանը ևս բացառություն չէ:

Հարկ է նշել, որ ապահովագրման պարտադիր տեսակներն ունեն հարկադիր բնույթ, և այս տեսակետից այն սկզբնական փուլում բացասաբար է ընկալվում հասարակության կողմից, հատկապես թույլ զարգացած կամ զարգացող երկրներում, որտեղ ապահովագրումն այդքան էլ ընդունված չէ:

Այս տեսակետից, իմ կարծիքով, տրանսպորտային միջոցների սեփականատերերի քաղաքացիական պատասխանատվության ապահովագրումը կարող է առաջին քայլը դառնալ՝ պարտադիր ապահովագրման համակարգին անցնելու համար:

Ինչ վերաբերում է ապահովագրման պարտադիր տեսակների ներդրման մեխանիզմներին, ապա դրան հասնելու համար, իմ կարծիքով, անհրաժեշտ է ապահովագրական շուկայի կարգավորման մեխանիզմների համալիր, և որ ամենակարևորն է՝ ապահովագրական հասարակությունն ու բնակչությունը պետք է պատրաստ լինեն դրան:

Այս տեսակետից շատ կարևոր է այն, որ ձեռք է բերվել ֆինանսական կայունություն, ավելացել է ապահովագրական ընկերությունների կանոնադիր կապիտալը: 2010թ.-ի հունվարի 1-ից այն կազմում է 1 միլիարդ դրամ, իսկ 2011 թվականից կլինի 1,5 միլիարդ դրամի սահմաններում:

«ԱՌԿԱ». Ինչպիսի՞ մեխանիզմներ է կիրառում Ձեր ընկերությունը հաճախորդներին գրավելու համար:

Լ. Մամիկոնյան – Նախևառաջ՝ գովազդ, և այս տեսակետից մեր ընկերությունը Հայաստանի միակ ապահովագրական ընկերությունն է, որը 2008-2009թթ.-ին անընդհատ գովազդի համար գումար է տրամադրել: Այլ մեխանիզմների թվում են ուղղակի շփումները պոտենցիալ հաճախորդների հետ և զարգացած մասնաճյուղային ու գործակալական ցանցի առկայությունը, ինչի ուղղությամբ մենք այժմ աշխատում ենք:

«ԱՌԿԱ». Ձեր կարծիքով, այսօրվա դրությամբ որքա՞նով է արդյունավետ պետության աջակցությունը Հայաստանում ապահովագրական շուկայի զարգացմանը, և ի՞նչ մակարդակի վրա է գտնվում պետության և մասնավոր ընկերությունների միջև համագործակությունը:

Լ. Մամիկոնյան. Հայ ապահովագրողները հիմնականում համագործակցում են Կենտրոնական բանկի հետ, որը կարգավորիչ դեր ունի և վերահսկում է ապահովագրական ընկերությունների գործունեությունը: Այդ ընկերություններն ամբողջովին հաշվետու են, առաջին հերթին, Կենտրոնական բանկին:

Այսօրվա դրությամբ դեռ չկան ուղղակի գործողություններ, ըստ որոնց կարելի է դատել Հայաստանում ապահովագրական շուկայի զարգացման պետական խթանման մասին: Սակայն ինչպես ցույց է տալիս այլ երկրների փորձը, ապահովագրման կամավոր տեսակները զարգանում են պարտադիր տեսակների միջոցով: Իմ կարծիքով՝ հենց դա է պետության գերխնդիրը, որը նա պետք է անհապաղ լուծի:

Հուսանք, որ 2011թ.-ին պետությունը կներդնի տրանսպորտային միջոցների սեփականատերերի պատասխանատվության պարտադիր ապահովագրման մասին առաջին օրենքը: Որպես կանոն, երբ նման օրենք է կիրառվում, և բնակչությունը սկսում է աստիճանաբար հասկանալ ապահովագրական ընկերությունների հետ շփման և դրանց ծառայություններից օգտվելու միջոցով ապահովագրության էությունն ու նշանակությունը, ապա հաջորդ քայլը դառնում է կամավոր ապահովագրման անհրաժեշտության համապատասխան ընկալումը:

«ԱՌԿԱ». Ձեր կարծիքով, ֆինանսական ճգնաժամի պայմաններում Հայաստանում հաճախակի՞ են դարձել բանկային ռիսկերի ապահովագրման դեպքերը:

Լ. Մամիկոնյան. Առաջին հերթին պետք է նշեմ, որ ֆինանսական ճգնաժամի և բանկերի՝ ապահովագրվելու ցանկության միջև ուղղակի կապ չկա՝ հաշվի առնելով այն, որ ռիսկերը տարբեր են: Չէ՞ որ ապահովագրական ընկերությունները, այդ թվում նաև մեր ընկերությունը չեն ապահովագրում բանկերին սնանկությունից: Գոյություն ունի ռիսկերի որոշակի ցանկ, որոնցից բանկերը կարող են ապահովագրվել, և որքանով ինձ հայտնի է՝ Հայաստանի բանկերի կեսն ապահովագրված է բանկային ռիսկերից: Միաժամանակ ըստ իմ տվյալների, ՀՀ Կենտրոնական բանկը քննարկում է բանկային ռիսկերից հայկական բանկերի հնարավոր պարտադիր ապահովագրման հարցը:

«ԱՌԿԱ». Այսօրվա դրությամբ որքանո՞վ են Հայաստանի ապահովագրական ընկերություններն ապահովագրված խարդախների գործողություններից:

Լ. Մամիկոնյան. Նրանք ապահովագրված են այնքան, որքանով գոյություն ունի խարդախությունը Հայաստանում, որն այսօրվա դրությամբ ցածր մակարդակի վրա է, կրում է եզակի բնույթ: Ապահովագրական ընկերություններն ունեն պաշտպանության որոշակի համակարգ, սակայն եթե խարդախության մակարդակն աճում է, համապատասխանաբար աճում է նաև պաշտպանության մակարդակը:

Անվտանգության ապահովման հարցում մեծամասամբ օգնում է այն, որ մեր երկիրը փոքր է, և նման պայմաններում շատ ավելի հեշտ է ապահովել սեփական շահերի պաշտպանությունը:

«ԱՌԿԱ». Ինչպիսի՞ն են «Կասկադ Ինշուրանս» ապահովագրական ընկերության 2009թ.-ի գործունեության արդյունքները:

Լ. Մամիկոնյան. Մեր բոլոր սպասումները 2009թ.-ին արդարացան: Ավելին, մեր ընկերությունն ավարտեց 2009 թվականը շահույթով: Նախորդ տարվա վերջին մաքուր շահույթը կազմել է 66,6 միլիոն դրամ՝ 9 ամիսների տվյալներով 48 միլիոնի համեմատ, «Կասկադ Ինշուրանսի» ակտիվները կազմել են 1,9 միլիարդ դրամ՝ մեկ տարվա ընթացքում ավելանալով 48 տոկոսով, պարտավորությունները՝ 686,5 միլիոն դրամ, իսկ կապիտալը՝ 1,2 միլիարդ դրամ:

«ԱՌԿԱ» – Ինչպիսի՞ ծրագրեր է նախատեսում զարգացնել «Կասկադ Ինշուրանս» ընկերությունը 2010 թվականին:

Լ. Մամիկոնյան – 2010թ.-ին մեր ընկերությունը պատրաստվում է մասնակցել ավտոքաղաքացիական պատասխանատվության պարտադիր ապահովագրման գործում, և որոշակի աշխատանքներն արդեն սկսվել են: Մեկ այլ կարևոր խնդիր է մեր հաճախորդներին մատուցած ծառայությունների որակի բարձրացումը, ապահովագրման նոր տեսակների մշակումը, ինչպես նաև ողջ Հայաստանում գործակալական ցանցի ընդլայնումը և միջազգային կառույցների հետ համագործակցությունը:

Ապահովագրումը միջազգային բիզնես է, և անհնար է այդ ոլորտում աշխատել միայն ներքին տնտեսվարող սուբյեկտների հետ: Այդ պատճառով մեր ընկերությունն իր հիմնադրման առաջին տարվանից (2005 թվական) համագործակցում է միջազգային տարբեր վերաապահովագրական ընկերությունների հետ, ինչպիսիք են՝ «SCOR»-ը (Ֆրանսիա), «Polish Re»-ն (Լեհաստան), Sava Re-ն (Սլովենիա), Munich Re-ն (Գերմանիա), «Ինգոսստրախ»-ը (Ռուսաստան): Մենք ծրագրում ենք այս տարի ընդլայնել այդ ուղղությամբ ընթացող համագործակցությունը:-0-

spot_img

ԱՄԵՆԱԴԻՏՎԱԾ

Հայկական բանկերի շահույթի ռեկորդային աճը թույլ կտա 2025 թվականին հասնել տնտեսական ակտիվության պլանավորված մակարդակին․ Գալստյան

Հայաստանի բանկերը շահույթի ռեկորդային աճ են գրանցել 2024 թվականին, ասաց Հայաստանի Կենտրոնական բանկի նախագահ Մարտին Գալստյանը

«Ստեփան Գիշյան» հիմնադրամը մեկնարկել է 2025թ. դրամաշնորհային հայտերի ընդունումը

«Ստեփան Գիշյան» բարեգործական հիմնադրամը դրամաշնորհային մրցույթ է հայտարարում իրավաբանական անձանց համար

Եվրոյի փոխարժեքը կտրուկ բարձրացել է 1․96 կետով

2025թ․–ի փետրվարի 14–ի արդյունքում Հայաստանի արտարժույթի շուկայում հայկական դրամի նկատմամբ ձևավորված ԱՄՆ դոլարի միջին շուկայական փոխարժեքը կազմել է 396․51 դրամ

4 էլեկտրամոբիլ. Կոնվերս Բանկը Mastercard քարտապանների համար արշավ է մեկնարկել

Կոնվերս Բանկը հայտարարում է խրախուսման արշավ C360 Mastercard Standard, C360 Mastercard Gold, C360 Mastercard World Elite, Woman’s Card, Mastercard Standard, Mastercard Gold, Mastercard World Elite քարտապանների համար

Հայաստանի բանկային համակարգը 2024թ․–ին ապահովել է շուրջ 363 մլրդ դրամի շահույթ

Համակարգի ընդհանուր կապիտալն ավելացել է շուրջ 300 մլրդ դրամով

ՎԵՐՋԻՆ ՆՈՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ

spot_imgspot_imgspot_img