ԵՐԵՎԱՆ, 1 օգոստոսի․/ԱՌԿԱ/․ Հայաստանում բանկային խարդախության զոհ դարձած ավելի քան 500 քաղաքացիների հետ պայմանագրեր են կնքվել, «ԱՌԿԱ» գործակալության հարցին ի պատասխան՝ ասաց Հայաստանի բանկերի միության (ՀԲՄ) ղեկավար Դանիել Ազատյանը։
«Բանկային խարդախության բոլոր դեպքերը ուշադիր ուսումնասիրվում են, այդ թվում՝ իրավապահ մարմինների և բանկերի կողմից։ Կազմակերպվում են միջոցառումներ՝ ապագայում նմանատիպ խարդախության դեպքերը կանխելու համար։ Խնդիրը ոչ թե բանկային համակարգը կոտրելու, այլ մեր հայրենակիցների ֆինանսական գրագիտության մեջ է։ Փոխանցվել են անձնական տվյալներ», – ասաց Ազատյանը։
Նրա խոսքով, ՀԲՄ-ի ներկայացուցիչները հանդիպել են խարդախության զոհերի հետ: Բոլոր բանկերը ոչ միայն սառեցրել են այդ անձանց վարկային պարտավորությունները, այլև զոհերի մեծամասնության հետ կնքել են համաձայնագրեր, որ մինչև հետաքննության ավարտը նրանց դեմ որևէ պահանջ չի ներկայացվի:
«Եթե ապացուցվի տուժողի «մեղավորության» բարձր աստիճանը, կսկսվեն պահանջել այդ գումարները նրանցից։ Եղել են նաև դեպքեր, երբ խարդախները գումար են հափշտակել բանկային հաճախորդների հաշիվներից։ Այդ համաձայնագրերը ստորագրած հաճախորդների միջոցները վերականգնվել են», – ասել է Ազատյանը։
Նա կրկնել է, որ շատ բան է արվել, որ հնարավորինս քիչ մարդիկ խարդախության զոհ լինեն։ Չնայած դա որոշակի դժվարություններ է ստեղծում գործարքներ իրականացնելիս, քանի որ պահանջում է ստուգման մի քանի փուլ։
Ավելի վաղ ՀՀ Կենտրոնական բանկի նախագահ Մարտին Գալստյանը հայտարարել էր, որ բանկերի հետ համաձայնություն է ձեռք բերվել ֆինանսական խարդախությունից տուժած հաճախորդների պարտավորությունների մարման մորատորիումը երկարաձգելու վերաբերյալ մինչև յուրաքանչյուր կոնկրետ դեպքի քննության լիարժեք ավարտը։
Այս տարվա մայիսի կեսերին կարգավորող մարմինը հայտնեց, որ երեք հայկական բանկեր՝ ID Bank-ը, Inecobank-ը և Ardshinbank-ը, հնարավոր խարդախությունից տուժած հաճախորդների համար ժամանակավոր լուծումների որոնման շրջանակում որոշել են հաճախորդների պարտավորությունների մարումը հետաձգել 3-ից 5 տարի ժամկետով։
Վերջին ամիսներին Հայաստանում հաճախակի են դարձել բանկային խարդախության դեպքերը, մասնավորապես՝ բանկերի անունից սոցցանցերում վարկերի տրամադրման մասին կեղծ հայտարարությունները։ ՀՀ Կենտրոնական բանկի շենքի դիմաց պարբերաբար բողոքի ակցիաներ են տեղի ունենում խարդախության զոհ դարձած քաղաքացիների կողմից:
Կենտրոնական բանկի փոխնախագահ Արմեն Նուրբեկյանի խոսքով՝ բանկային խարդախության դեմ պայքարի համատեքստում քննարկվում է նույնականացման որոշ պահանջների խստացման հարցը, մասնավորապես՝ առցանց վարկեր ստանալու համար, մասնավորապես՝ դիտարկվում է խարդախությունից ապահովագրության մեխանիզմ։