ԵՐԵՎԱՆ, 16 սեպտեմբեր․/ԱՌԿԱ/. Հայկական բանկերը անընդհատ ներդնում են նոր համակարգեր հաճախորդներին ֆինանսական զեղծարարություններից պաշտպանելու համար, այդ թվում՝ արհեստական բանականության տեխնոլոգիաների կիրառմամբ, սակայն պաշտպանությունը կարող է անհնար դառնալ, եթե մարդիկ անուշադիր լինեն իրենց տվյալների նկատմամբ, ասել է Կենտրոնական բանկի նախագահ Մարտին Գալստյանը՝ պատասխանելով «ԱՌԿԱ» գործակալության հարցին։
«Ես ինքս հարձակման զոհ եմ։ Անընդհատ փորձեր են արվում հարձակվել իմ էլեկտրոնային փոստի վրա։ Եվ ամեն անգամ, երբ կապվում եմ մեր տեղեկատվական անվտանգության ծառայության հետ, պարզաբանում եմ արձանագրությունը և գործում դրա համաձայն։ Մարդիկ պետք է նույն կերպ վարվեն, պահպանեն հիգիենայի կոնկրետ պայմանները՝ ոչ մի դեպքում չպետք է իրենց անձնական տվյալները որևէ մեկին փոխանցեն», – ասաց նա՝ հավելելով, որ իր հաշիվը կոտրելու փորձերը անհաջողությամբ են ավարտվել։
Պատասխանելով այն հարցին, թե արդյոք բանկերը բավարար ջանքեր են գործադրում բնակչության ֆինանսական գրագիտության բարձրացման համար, Գալստյանն ասել է, որ ֆինանսական գրագիտության մակարդակը բարձրացնելուն ուղղված ջանքերը երբեք բավարար չեն։
«Զեղծարարների կողմից կիրառվող գործիքներն ու հնարքները դառնում են ավելի կրեատիվ և հմուտ», – բացատրել է նա՝ հավելելով, որ բանկերի կողմից իրենց ներքին համակարգերում իրականացվող փոփոխությունների ֆոնին ֆինանսական զեղծարարության դեպքերը զգալիորեն նվազել են։
Այս առումով ԿԲ նախագահը զգուշացրել է, որ զեղծարարների կողմից մարդկանց անձնական տվյալները ստանալու համար օգտագործվող ձևակերպումները ժամանակի ընթացքում ավելի ու ավելի կրեատիվ կդառնան, ուստի ձեր էլեկտրոնային տարածքի հիգիենան պահպանելու արդիականությունը մեծանում է։
Ընթացիկ տարվա մեջ ՀՀ-ում բանկային զեղծարարության դեպքերը հաճախակի են դարձել, մասնավորապես՝ սոցիալական ցանցերում բանկերի անունից արված կեղծ հայտարարությունները՝ իբր վարկեր ստանալու համար։
Կենտրոնական բանկը քննարկում է որոշ նույնականացման պահանջների խստացման հարցը, մասնավորապես՝ առցանց վարկեր ստանալու դեպքում, այդ թվում՝ զեղծարարության ապահովագրության մեխանիզմի ներդնումը։
Այս տարվա մայիսի կեսերին ԿԲ-ն հայտնել է, որ երեք հայկական բանկեր՝ ID Bank-ը, Inecobank-ը և Ardshinbank-ը, հնարավոր զեղծարարությունից տուժած հաճախորդների համար ժամանակավոր լուծումների որոնման շրջանակում որոշել են հաճախորդների պարտավորությունների մարումը հետաձգել 3-ից 5 տարի ժամկետով։
Օգոստոսի սկզբին Հայաստանի բանկերի միության (ՀԲՄ) նախագահ Դանիել Ազատյանը հայտնել է, որ պայմանագրեր են կնքվել ավելի քան 500 քաղաքացիների հետ, որոնք ՀՀ-ում բանկային զեղծարարության զոհ են դարձել։